Fundacja Pomocy Dzieciom w Żywcu - Cała naprzód ku nowej przygodzie!

Cała naprzód ku nowej przygodzie! PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator
środa, 22 czerwca 2016 09:36

phoca thumb l wycieczka Kazimierz 2016 024W dniach 17-19 czerwca ruszyliśmy w kolejną naszą integracyjną wyprawę. Tym razem na naszym podróżniczym szlaku znalazł się Nałęczów, Kazimierz Dolny oraz Sandomierz.

Zabraliśmy ze sobą wszystkie potrzebne rzeczy, a zapomnieliśmy o tych, które okazały się zupełnie niepotrzebne. W dobrych humorach, wyjechaliśmy z Żywca, żegnani przez naszych bliskich. Droga była długa lecz dzielnie znosiliśmy jej trud. Znalazł się czas na rozmowę, zabawę, bajkę oraz wspólne śpiewanie. Tak dotarliśmy do Nałęczowa, gdzie wybraliśmy się na spacer po Parku Zdrojowym. Mieliśmy okazję zobaczyć Pałac Małachowskich, najstarsze zabytkowe sanatorium. Skorzystać z uroków Palmiarni i ugasić pragnienie wodami mineralnymi. Przechadzając się po ścieżkach parkowych mieliśmy okazję zobaczyć piękne rzeźby i pomniki, które uwieczniliśmy na zdjęciach. Dużo radości sprawiło nam karmienie oswojonych łabędzi i kaczek. Po spacerze i zwiedzaniu, z nową energią, ruszyliśmy w dalszą podróż do Kazimierza Dolnego. Mocny wiatr i deszcz sprawił, że mieliśmy możliwość obserwowania gwałtowności zjawisk przyrodniczych, ale nawet łamiące się drzewa, które napotykaliśmy na drodze nie stały się dla nas przeszkodą. Nasz zaprzyjaźniony kierowca, pan Tomasz, bezpiecznie dowiózł nas do celu,  do Schroniska pod Wianuszkami w Kazimierzu Dolnym. Dziękujemy Panie Tomku. W dawnym spichlerzu, który teraz pełni funkcję schroniska, ugoszczono nas pysznym posiłkiem i miejscem na zasłużony odpoczynek. Następnego dnia wypoczęci i pełni radości oraz chęci do odkrywania nowych miejsc udaliśmy się Bulwarem Nadwiślanskim do przystani, gdzie czekał na nas statek, którym wyruszyliśmy w rejs po Wiśle. Piękna pogoda pozwoliła na podziwianie miasteczka i rzeki z innej perspektywy. Mogliśmy zobaczyć z oddali ruiny zamku, wieżę obronną  oraz Górę Trzech Krzyży. W towarzystwie mew obserwowaliśmy życie rzeki i jej mieszkańców. Przeprawiliśmy się statkiem do Janowca i w dalszą drogę udaliśmy się ciuchcią. Jazda tym pojazdem dostarczyła kolejnych emocji, miejscami trzeba było się trzymać mocno ku ogromnej radości dzieci. Ciuchcia zawiozła nas pod sam Zamek w Janowcu, który zwiedzieliśmy. Historii o zamkowym życiu słuchaliśmy uważnie, a  widok na okolicę rozciągający się z tarasu widokowego był przepiękny. Po chwili odpoczynku na zamkowym dziedzińcu oraz krużgankach ruszyliśmy w podróż powrotną najpierw ciuchcią, a później statkiem, którym popłynęliśmy do Kazimierza. To nie był koniec atrakcji, bo dosłownie po chwili przyjechały po nas Zielone Melexy, którymi udaliśmy się na  zwiedzanie miasteczka i jego najbliższych okolic. Przewodnicy opowiadali ciekawe historie dotyczące zabytków Kazimierza, pokazywali istniejące, wspominali także o tych, które już nie istnieją. Mieliśmy okazję przespacerować się niezwykłym wąwozem lessowym, Wąwozem Korzeniowy Dół oraz spróbować miejscowych specjałów. W pobliskim gospodarstwie agroturystycznym rozpaliliśmy ognisko i samodzielnie smażyliśmy kiełbaski. Był też czas na zabawę dla dzieci i dorosłych na świeżym powietrzu. Po powrocie do miasteczka, pomimo zmęczenia, wielu z nas udało się na piesze zwiedzanie kazimierskich ruin zamkowych, Baszty, Góry Trzech Krzyży, Rynku i przylegających do niego ulic. Ostatni dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy od Mszy Świętej w kościele pod wezwaniem Zwiastowania Najświętszej Marii Panny przy Klasztorze Ojców Reformatów. Jest on pięknie usytuowany i rozciąga się z niego doskonały widok na miasteczko. Było to nasze pożegnanie z Kazimierzem Dolnym. Ruszyliśmy do Sandomierza, gdzie mieliśmy okazję zwiedzić Bramę Opatowską, Rynek, Podziemną Trasę Turystyczną, Zbrojownie. Każdy mógł  wybrać miejsce, które miał ochotę zobaczyć. Udało nam się również obserwować uroczystą zmianę warty przed Ratuszem z charakterystycznym wystrzałem z muszkietu. Pełni wrażeń udaliśmy się w drogę powrotną  do domu, bo każdej wyprawy kiedyś przychodzi kres, co nie przeszkadza wspominać  dalej i planować kolejnych podróży.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za wspólny czas i niesamowitą przygodę!

Anna Szczepaniak
Maria Jakubiec
Łukasz Szymiczek
Piotr Kufel

Poprawiony: środa, 22 czerwca 2016 09:40

Polecane adresy:
www.bonimed.pl
Firma, która powołała w 1998r. Fundację Pomocy Dzieciom w Żywcu.
www.pity.pl
16 edycja programu PITy.... Rozlicz z nami podatek i przekaż 1% na dobry cel.
www.pozytek.gov.pl
Jednostka odpowiedzialna za wdrożenia i promocje rozwiązań przyjętych w ustawie o działalności pożytku publicznego.
www.ngo.pl
Portal dla organizacji oraz osób zainteresowanych życiem społecznym. Wiadomości, ogłoszenia, praca, wolontariat, fundusze.